Het is een drukte van belang in het museum. Niet door de bezoekers maar door de medewerkers die bezig zijn alle objecten nog eens te inspecteren en in te pakken voor de verhuizing. Gevoelige objecten gaan in zuurvrij papier en in de lichtdichte zuurvrije dozen. De afgelopen jaren is heel veel tijd besteed aan het documenteren en fotograferen van alle objecten en deze gegevens op te slaan in een database. In totaal zijn 6551 records van objecten aangemaakt. Dit was een ingewikkelde klus omdat er vaak weinig documentatie of andere informatie was. Nu zijn er nog 991 objecten die nader onderzoek vragen. Nog flink wat werk maar we zijn op de goede weg.

Na de verhuizing van het museum komt de documentatie van de objecten in een nieuwe database met de naam Atlantis. Dit is een programma die door meerdere musea in Zeeland gebruikt gaat worden en beheerd wordt door Erfgoed Zeeland en de Zeeuwse Bibliotheek. Als men wil kan de informatie over de objecten dan door ieder ingezien worden en gelinkt met het DNA van Zeeland.